کانادا به دنبال مهاجران فرانسوی زبان بیشتری از آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کانادا به دنبال مهاجران فرانسوی زبان بیشتری از آمریکا، اروپا، آفریقا و خاورمیانه است

دولت فدرال کانادا برنامه اقدام خود را برای زبان های رسمی ۲۰۲۳-۲۰۲۸ در اتاوا در ۲۶ آوریل منتشر کرد.

برنامه اقدام جدید شامل ۱٫۴ میلیارد دلار در مدت پنج سال علاوه بر ۲٫۷ میلیارد دلار در برنامه اقدام قبلی است. این مبلغ در طول پنج سال به بیش از ۴٫۱ میلیارد دلار می رسد. این بزرگترین مبلغی است که تاکنون توسط یک دولت برای حمایت از زبان های رسمی ارائه شده است.

برنامه اقدام شامل چهار اولویت اصلی است:

  • تسریع در احیای وزن جمعیتی فرانسوی‌ها از طریق مهاجرت فرانسوی‌ها
  • فرصت های یادگیری مادام العمر را برای دو زبان رسمی خود ارتقا دهید
  • حمایت از حیات جوامع اقلیت به زبان رسمی
  • بر روی اقدامات مثبت دولت برای حمایت از جوامع ایجاد کنید

برنامه اقدام جدید چگونه از مهاجرت فرانسوی زبان حمایت می کند؟

مهاجرت فرانسوی زبانان برای ایجاد جوامع فرانسوی زبان در کانادا، به ویژه در خارج از کبک، کلیدی است. برای این منظور، برنامه اقدام شامل سرمایه گذاری ۱۳٫۴ میلیون دلاری در طول پنج سال در یک سیاست و چارچوب عملیاتی جدید برای مهاجرت فرانسوی زبانان خواهد بود که تعهدات فعلی تحت استراتژی مهاجرت فرانسه را که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، بازبینی خواهد شد.

دولت می گوید که سیاست چارچوب عملیاتی جدید به تقویت مهاجرت فرانسوی زبان و تسهیل اسکان و ادغام مهاجران فرانسوی زبان یا دو زبانه در جوامع اقلیت فرانسوی زبان کمک خواهد کرد.

همچنین سرمایه‌گذاری ۱۸٫۵ میلیون دلاری در طول پنج سال برای ارتقاء و ایجاد پشتیبانی استخدام در کانادا و خارج از کشور، از جمله در آفریقا، اروپا، خاورمیانه و آمریکا انجام خواهد شد.

علاوه بر این، ۵۰ میلیون دلار در طول پنج سال صرف تحکیم بیشتر مسیر ادغام فرانسه زبانان خواهد شد. این مسیر به دنبال تسهیل اسکان و ادغام برای تازه واردان به کانادا و بهبود ظرفیت پذیرش جوامع اقلیت فرانسوی زبان است. برنامه اقدام می گوید که این امر از طریق ابتکارات موجود، مانند استقبال از جوامع فرانسوی زبان، و اقدامات جدید، مانند استراتژی برای حمایت بهتر از زنان مهاجر فرانسوی زبان، محقق خواهد شد.

با تأکید بر یادگیری اولیه، ۱۶٫۳ میلیون دلار در طول پنج سال برای حمایت از یک سری ابتکارات هدفمند و مداوم برای تقویت استخدام معلمان فرانسوی خارجی برای سطوح ابتدایی و متوسطه و معلمان فرانسوی زبان سرمایه گذاری خواهد شد. بعد از آن معلمان در جامعه اقلیت فرانسوی زبان در کانادا مستقر خواهند شد.

در نهایت، دولت ۳٫۵ میلیون دلار برای بهبود مهاجرت فرانسوی زبانان یا دوزبانه تحت برنامه های موجود متعهد خواهد شد.

مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا

دولت کانادا موظف است از وضعیت هر دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسوی، حمایت کند. بر اساس قانون زبان های رسمی، سه هدف وجود دارد:

  • اطمینان از احترام به انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان های رسمی کانادا و تضمین برابری وضعیت و حقوق و امتیازات در تمام نهادهای فدرال.
  • حمایت از توسعه جوامع اقلیت زبانی انگلیسی و فرانسوی و ارتقاء برابری موقعیت و استفاده از زبان های انگلیسی و فرانسوی در جامعه کانادا؛
  • تعیین اختیارات و وظایف موسسات فدرال با توجه به زبان های رسمی کانادا

مسئولیت جذب و نگهداری مهاجران فرانسوی زبان برای کمک به ایجاد و حمایت از جوامع فرانسوی زبان خارج از کبک، (تنها استان فرانسوی زبان کانادا به غیر از نیوبرانزویک، که به طور رسمی دو زبانه است) بر عهده اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است.

در ژانویه امسال، Sean Fraser، وزیر مهاجرت اعلام کرد که در طول سال گذشته، بیش از ۱۶۳۰۰ مهاجر جدید در جوامع اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کانادا مستقر شده اند.

در سال ۲۰۰۶، اولین سال سرشماری، تعداد پذیرش ساکنان فرانسوی زبان خارج از کبک کمی بیش از ۲۸۰۰ نفر بود. پذیرش های سال ۲۰۲۲ نشان دهنده جهش قابل توجه ۳٫۰۲٪ (از ۱٫۳۸٪ به ۴٫۴٪) است.

هنوز هم سهم فرانسوی زبانان در کانادا رو به کاهش است. IRCC گزارش داده که نسبت فرانسوی‌زبان کانادایی از ۲۲٫۲ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۲۱٫۴ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

مرجع: https://www.cicnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

Call Now Button