رشد تولید ناخالص داخلی کانادا

کانادا-دومین-رشد-تولید-ناخالص-داخلی-واقعی-پیش-بینی-شده-G7-را-در-سال-های-2023-و-2024-دارد - مهاجرت به کانادا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، کانادا با توجه به رشد پیش‌بینی‌شده GDP (Gross Domestic Product) واقعی طی دو سال آینده، تنها از ایالات متحده (در سال ۲۰۲۳) و اسپانیا (در سال ۲۰۲۴) عقب‌تر است.

GDP حقیقی یک شاخص رایج برای سلامت کلی اقتصادی یک کشور است. در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده شاهد رشد GDP 1.6٪ و رشد کانادا ۱٫۵٪ باشد.

در همین حال، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی می کند که GDP اسپانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۲ درصد افزایش یابد در حالی که انتظار می رود رقم کانادا دوباره ۱٫۵ درصد رشد کند.

این یعنی به چه معنی است؟

GDP، همانطور که توسط صندوق بین المللی پول(IMF) مشخص شده است، “اغلب به عنوان شاخصی از سلامت عمومی [یک] اقتصاد استفاده می شود.” حرکت مثبت در آن به طور معمول به این معنی است که یک اقتصاد خوب کار می کند.

به گفته صندوق بین المللی پول(IMF)، رشد تولید ناخالص داخلی (GDP ) “احتمالا” همزمان با افزایش اشتغال و رونق اقتصادی عمومی است، زیرا شرکت ها تمایل دارند برای تولید بیشتر به اشتغال بیشتری نیاز داشته باشند. متعاقباً، به دلیل چرخه اقتصادی ایجاد شده توسط افزایش تولید کالا/خدمات، دوره‌هایی که با رشد قابل‌توجه در تولید ناخالص داخلی مشخص می‌شوند، اغلب به این معنی است که مردم نیز «پول بیشتری در جیب خود خواهند داشت».

برای مهاجران جدید کانادا، این به این معنی است که احتمالا فرصت های شغلی در دسترس در سراسر کشور افزایش می یابد و پتانسیل یافتن شغلی را افزایش می دهد که منجر به آسودگی خیال اقتصادی به عنوان یک مقیم دائمی جدید (Permanent Resident) شود.

علاوه بر این، پول خرج کردن بیشتر برای همه کانادایی ها مفید است، به ویژه برای کسانی که تازه زندگی خود را در این کشور آغاز کرده اند. از آنجایی که قیمت کالاها از خواربار تا لوازم خانگی و حمل و نقل در نوسان است، درآمد اضافی به ویژه برای تازه واردانی که به دنبال ایجاد سطحی از ثبات اقتصادی هستند، بسیار مهم است.

مهاجرت چه نقشی در GDP دارد؟

با گسترش نیروی کار کانادا و در نتیجه افزایش تعداد افرادی که قادر به تولید کالا و خدمات هستند، مهاجرین به کانادا نقش مهمی در افزایش رشد GDP کشور ایفا می کنند.

طی سه سال آینده، برنامه تعیین سطوح مهاجرت کانادا برای سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۵، قصد دولت را برای پذیرایی از ۵۰۰،۰۰۰ مهاجر در سال تا سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد.

نکته: این برنامه نشان می دهد که کانادا به دنبال پذیرش ۴۶۵،۰۰۰ مهاجر جدید تا پایان سال ۲۰۲۳، ۴۸۵،۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۴ و ۵۰۰،۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۵ است.

این بدان معناست که تأثیر مهاجرت بر رشد GDP در این کشور به همین نسبت افزایش خواهد یافت. با اضافه شدن تعداد بیشتری از مهاجرین آماده به کار به نیروی کار ملی، کانادا می تواند انتظار داشته باشد که در آینده نزدیک شاهد اقتصاد مولدتر و پررونقی باشد.

 

منبع :https://www.cicnews.com 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

Call Now Button